5 tipov, ako na problémy so zaspávaním v horúčavách

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp

Leto je v plnom prúde a aj na Slovensku sme si už odbili niekoľko vĺn horúčav. Teplo nielenže sťažuje zaspávanie, ale ovplyvňuje aj to, aká je kvalita samotného spánku. Keď je ortuť v teplomeri vysoko aj v noci, niekedy človek ani oka nezažmúri. Sme vyčerpaní, nepozorní a podráždení. Dobrý spánok je jednoducho nevyhnutný.

My vám prinášame 5 tipov, ako si ho dopriať aj počas tropických nocí. Inšpirujte sa nimi a problémy so zaspávaním sa stanú minulosťou.

  1. Cez deň nevetrajte

Keď je vonku teplejšie, ako v interiéri, okná neotvárajte. Iba tak vpustíte horúci vzduch dovnútra a miestnosť sa zbytočne nahrieva. To sa týka predovšetkým tropických dní, kedy teplota vystúpi nad 30°C. V takto prehriatej miestnosti sa potom mimoriadne ťažko zaspáva. Nezabudnite tiež zatiahnuť žalúzie či rolety a udržujte miestnosť tmavú.

Vetrať však treba. Odporúčame tak urobiť ráno a potom až večer. V týchto časoch sú teploty v exteriéri spravidla nižšie, než vo vnútri. Nočný vzduch má tendenciu sa v skorých hodinách ochladzovať. Okno teda môžete nechať otvorené počas celej noci a dostanete dnu závan osviežujúcej čerstvosti.

Ideálna teplota v byte, resp. v spálni, počas noci je 18°C. Táto hodnota však môže byť počas tropických nocí takmer nedosiahnuteľná. Snažte sa preto zbytočne ju denným otváraním okien ešte nezvyšovať.

  1. Spite na hodvábe

Hodváb je materiál, ktorý prirodzene pomáha regulovať telesnú teplotu počas noci. Má hydrofóbne vlastnosti, čo znamená, že dokáže efektívne odvádzať vodu (pot) a vy sa tak nebudíte uprostred noci premočení. Jeho vzdušnosť a chladný komfort ho priam predurčujú na používanie práve počas tropických nocí, ktoré nás trápia každé leto.

My sme sa rozhodli zájsť ešte o krok ďalej. V našej ponuke nájdete matrace Caravaggio, Rembrandt a Monet, ktoré majú ako letnú, tak zimnú stranu. Čo to znamená? Letná strana je hodvábna, príjemne chladivá, vzdušná – stvorená do horúcich nocí. Zimná je zasa vlnená, poskytuje teplý komfort bez toho, aby ste sa neprimerane potili. 

  1. Pozor na dehydratáciu

Pite dostatok chladnej alebo vlažnej vody počas dňa, aby ste aj počas spánku udržali svoje telo hydratované. Dehydratácia je častou príčinou neschopnosti zaspať. V kombinácii s vysokými teplotami zvyšuje tiež riziko kolapsu. 

Pri posteli majte pohár so studenou vodou pre prípad, že sa zobudíte smädní. Odporúčame tiež vypiť jeden pohár so studenou vodou pred uložením sa na spánok. Ochladíte ním svoje telo. Ak trpíte nadmerným potením v noci (bežný jav počas horúčav), potrebujete sa hydratovať intenzívnejšie.

Vyhýbajte sa kofeínu (predovšetkým káve) a alkoholu zhruba 5 hodín pred spaním. Okrem toho, že ovplyvňujú kvalitu spánku, pôsobia močopudne, čo vás dehydruje a budí. Alkohol navyše zvyšuje pocitovú telesnú teplotu, čo je tiež kontraproduktívne.

  1. Spite na boku

Ak zvyčajne spíte na chrbte alebo bruchu, skúste spať na boku. Táto spánková poloha vystavuje väčšiu časť vášho tela vzduchu. Okrem toho pri nej teplo z vášho tela uniká efektívnejšie a telesná teplota tak klesá na oveľa príjemnejšiu úroveň.

  1. Vyberte si kvalitný matrac

Konštrukcia a materiály použité v matraci určujú, koľko tepla zadržiava. Napríklad pamäťová pena udržuje teplo vďaka uzavretej konštrukcii s penou, čo má u niektorých ľudí za následok nepokojný spánok. Telo snaží nájsť spôsob, ako sa ochladiť, čo vedie k poteniu a budeniu sa.

Ľahká posteľná bielizeň a kvalitný pružinový matrac vám dokážu poskytnúť kvalitnejší spánok, predovšetkým v lete. Modely z prírodných vlákien, ako sú vlna alebo bavlna, majú vysoký stupeň priedušnosti. Umožňujú teda lepšiu reguláciu tepla a zbytočne ho nezadržiavajú a neodovzdávajú naspäť telu.

Kvalitný spánok je predpokladom kvalitného dňa. Nie je dôležité len to, ako spíte, ale aj to, na čom spíte. Radi vám pomôžeme s výberom kvalitného matraca, aby ste si dokonale oddýchli aj v horúčave.

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp

Po – Pia: 10:00 – 19:00 h.
So – : 10:00 – 18:00 h.

Po – Ne: Po telefonickej  dohode
+421/ 911 115 119